Κριτικές

Όλες οι λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Tudor Pelagos FXD ref. 25707Β

Tudor-Pelagos-FXD-Marine-Nationale

Ένα είναι σίγουρο. αυτό το νέο Tudor Pelagos FXD δεν είναι ένα απλό ρολόι συνεργασίας, με μερικές αλλαγές σε ένα υπάρχον μοντέλο και ένα λογότυπο αόριστα σφραγισμένο στο καντράν ή στο πίσω μέρος της θήκης, μόνο και μόνο για να θυμόμαστε ότι κάποια δικαιώματα καταβάλλονται προς στο άλλο μέρος της συνεργασίας. Αυτό που δείχνει το Pelagos FXD, ωστόσο, είναι αρκετά σπάνιο αυτές τις μέρες. Είναι ένα κατάλληλο ρολόι προδιαγραφών mil που έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πραγματικών δυτών μάχης, και όχι ένα ρολόι που θα μπορούσε ενδεχομένως, μια μέρα, να χρησιμοποιηθεί ως κομμάτι επίδειξης.

Αυτό το ρολόι ακολουθεί μια παράδοση που διήρκεσε από τη δεκαετία του 1950 έως τη δεκαετία του 1980, όταν η Tudor παρέδιδε επαγγελματικά ρολόγια κατάδυσης. Αυτό το ρολόι αναπτύχθηκε σε συνδυασμό με τους δύτες μάχης του γαλλικού ναυτικού, για την ακρίβεια το Commando Hubert – ειδικές δυνάμεις ειδικευμένες σε αντιτρομοκρατικές και υποθαλάσσιες αποστολές τακτικής επίθεσης.

Αυτό που είναι σημαντικό να κατανοήσουμε εδώ είναι ότι αυτό το Tudor Pelagos FXD δεν προορίζεται να είναι ένα παραδοσιακό ρολόι κατάδυσης, που αντιστοιχεί στο πρότυπο ISO 6425:2018. Αντίθετα, απαντά αποκλειστικά σε ένα σύνολο προδιαγραφών που ορίζονται από το Γαλλικό Ναυτικό, σύμφωνα με τις ακριβείς ανάγκες αυτών των δυτών μάχης.

Tudor-Pelagos-FXD-Marine-Nationale-m25707b-0001-5

Ορισμένα χαρακτηριστικά μπορεί να φαίνονται περίεργα στην αρχή, ή τουλάχιστον όχι αυτό που θα βρείτε συνήθως σε ένα κλασικό Pelagos ή Black Bay, αλλά αυτό είναι που κάνει αυτό το μοντέλο FXD Marine Nationale τόσο ιδιαίτερο και εξειδικευμένο. Και αυτό, κατά κάποιο τρόπο, είναι μάλλον ωραίο!

Αν αρχικά αυτή η νέα έκδοση FXD μοιάζει μάλλον με ένα κλασικό μοντέλο της Pelagos, στην πραγματικότητα διαφέρει σχεδόν σε όλες τις πτυχές. Η θήκη, το καντράν, το σχήμα, οι προδιαγραφές, η κίνηση, οι διαστάσεις.  Θα πρέπει να ψάξετε προσεκτικά για να βρείτε κοινά μέρη μεταξύ αυτού του Tudor Pelagos FXD και ενός κλασικού μπλε καντράν Pelagos . Και αυτό οφείλεται εξ ολοκλήρου στο ακριβές σύνολο προδιαγραφών που ορίζει το Γαλλικό Ναυτικό.

Για να κατανοήσετε αυτό το ρολόι, έχετε υπόψη σας μερικά πράγματα. Πρώτα απ ‘όλα, οι δύτες μάχης καταδύονται μόνο σε ρηχά νερά – σε βάθη 10 έως 30 μέτρων τις περισσότερες φορές. Έτσι, για αυτούς, ένα ρολόι βαθιάς κατάδυσης δεν είναι χρήσιμο. Αντίθετα, οι βατραχάνθρωποι προτιμούν την άνεση και τη στιβαρότητα της θήκης και ένα ρολόι που προστατεύεται από κραδασμούς και που δεν κολλάει όταν κολυμπούν. Επίσης, η στεφάνη αντίστροφης μέτρησης δεν χρησιμοποιείται για τη χρονομέτρηση της διάρκειας μιας κατάδυσης, όπως σε ένα κλασικό καταδυτικό ρολόι, αλλά είναι ένα εργαλείο πλοήγησης.

Ας βουτήξουμε στις λεπτομέρειες, ξεκινώντας από την θήκη. Αυτό που μένει σε σύγκριση με ένα κλασικό Pelagos είναι η διάμετρος των 42mm και η χρήση τιτανίου. Και αυτό είναι στο περίπου.  Πρώτα από όλα, και αν διατηρεί την κλασική εμφάνιση, με τις επιμήκεις ωτίδες με πλάγια λοξότμηση, και τα μυτερά προστατευτικά κορώνας, η όλη θήκη έχει ενημερωθεί.

Όπως ειπώθηκε, οι βατραχάνθρωποι της Marine Nationale δεν χρειάζονται ρολόι βαθιάς κατάδυσης, αλλά το να έχουν μια πιο λεπτή θήκη ήταν σημαντικό για αυτούς. Ως εκ τούτου, η αντίσταση στο νερό έχει μειωθεί στα 200 μέτρα – κάτι που, στην πραγματικότητα, αποτελεί περισσότερη ασφάλεια από οτιδήποτε άλλο, και επίσης, είναι υπεραρκετή για το 99,99% των επαγγελματιών ή των δυτών αναψυχής.

Επίσης, η βαλβίδα διαφυγής ηλίου που βρέθηκε στο standard Pelagos έχει αφαιρεθεί, γιατί απλά ήταν άσχετη σε αυτό το πλαίσιο. Ως εκ τούτου, το Tudor Pelagos FXD είναι πιο λεπτό, με προφίλ 12,75 mm, ή περίπου 1,5 mm λιγότερο από το κλασικό Pelagos. Και στο μέταλλο, όπως μπορείτε να δείτε στη συγκριτική μας εικόνα παρακάτω, αυτό δεν είναι καθόλου αμελητέο. Και αν η μέτρηση από ωτίο σε ωτίο των 52 χιλιοστών φαίνεται τρομακτική στην αρχή, το ρολόι στην πραγματικότητα δεν είναι τόσο μεγάλο στον καρπό.

Ολόκληρη η θήκη του FXD μοιάζει με ένα κομμάτι οργάνου, χωρίς συμβιβασμούς σε χαρακτηριστικά πολυτέλειας ή σχεδιαστικά. Είναι ένα στιβαρό, εξ ολοκλήρου ματ, ειδικά κατασκευασμένο κομμάτι εξοπλισμού που έχει σχεδιαστεί για συγκεκριμένη αποστολή. Ωστόσο, η συνολική ποιότητα είναι ακριβώς αυτό που θα περίμενε κανείς από ένα Tudor.  Άψογο.

Tudor-Pelagos-FXD-Marine-Nationale-m25707b-0001

Τα χαρακτηριστικά είναι αρκετά στάνταρ διαφορετικά, με βιδωτή κορώνα τιτανίου και κρύσταλλο ζαφείρι στην κορυφή, με πολύ αποτελεσματική αντιανακλαστική επίστρωση. Η θήκη είναι από ανοξείδωτο ατσάλι και είναι βιδωτό και, ως ωδή σε vintage ρολόγια που παραδόθηκε στους Γάλλους, είναι χαραγμένο με το MN21 και το λογότυπο της Marine Nationale.

Μετά έρχεται το πραγματικό σημείο της διαφοράς. οι προεξοχές. Πράγματι, το Tudor Pelagos FXD επαναφέρει την ιδέα των σταθερών ράβδων ιμάντα που χρησιμοποιήθηκαν κάποτε σε ρολόγια προδιαγραφών mil. Αλλά αντί για βασικές ράβδους συγκόλλησης, χάρη στη νεωτερικότητα, η Tudor έχει αναπτύξει μια μονάδα που εξασφαλίζει άνεση και στιβαρότητα.

Η θήκη και τα ωτία είναι αλεσμένα από ένα μόνο κομμάτι τιτανίου και αυτοί οι «θηλιές» στο πίσω μέρος διασφαλίζουν ότι η όλη θήκη θα αντισταθεί σχεδόν σε οτιδήποτε μπορείτε να φανταστείτε. Δεν υπάρχει κίνδυνος να σπάσουν οι μπάρες εδώ. Και κατά σύμπτωση, για να βεβαιωθείτε ότι ο ιμάντας δεν θα κοπεί από αυτές τις θηλιές, όλες οι επιφάνειες έχουν λοξοτομηθεί για να εξομαλυνθούν οι γωνίες. Μπορείτε να κοιτάξετε το ρολόι από οποιαδήποτε οπτική γωνία, είναι πραγματικά σαν ένα υπερβολικά σχεδιασμένο κομμάτι εξοπλισμού, χωρίς περιθώρια προσέγγισης.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό χαρακτηριστικό του Tudor Pelagos FXD είναι η μάλλον μοναδική στεφάνη του. Από μόνο του, είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο αυτό το ρολόι δεν ανταποκρίνεται στο πρότυπο ISO 6425. Γιατί; Επειδή είναι αμφίδρομος και έρχεται με ανάδρομη (αντίστροφη μέτρηση) βαθμολόγηση από το 60 στο 0. Ο λόγος για αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο μπορεί εύκολα να γίνει κατανοητό από την πραγματική δουλειά των βατραχανθρώπων της Marine Nationale, που αποτελούνται κυρίως από υποβρύχια πλοήγηση και επίτευξη ακριβούς τοποθεσίας δίπλα στη θάλασσα, χωρίς να βγει στην επιφάνεια, ακολουθώντας μια σχολαστικά σχεδιασμένη διαδρομή.

Αφήστε μια απάντηση