Χαρακτηριστικά

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το OMEGA Co-Axial Escapement

Ανδρικό ρολόι Omega-Speedmaster-Co-axial

Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η βιομηχανία ρολογιών ήταν πολύ διαφορετική από αυτήν που είναι σήμερα και η μηχανική ωρολογοποιία ήταν ακόμα στην αναγέννησή της. Πολύ λίγες μάρκες ρολογιών παρήγαγαν κινήσεις εσωτερικές και ακόμη λιγότερες μάρκες είχαν την ικανότητα ή τη βιομηχανική ικανότητα να ξαναπροσδιορίσουν τη διαφυγή και τον ταλαντωτή, που ονομάζονται μαζί όργανο ρύθμισης και αυτά είναι το πιο σημαντικό μέρος ενός ρολογιού.

Με την ιδέα της βελτίωσης του μοχλού διαφυγής (που αναπτύχθηκε το 1755 από τον Thomas Mudge και χρησιμοποιήθηκε στο 99,9% όλων των κινήσεων), ο κύριος ωρολογοποιός George Daniels ανέπτυξε την Co-Axial απόδραση, μια καινοτομία που η OMEGA συνειδητοποίησε ότι ήταν πρωτοποριακή. Κατανοώντας τη σημασία της χρονομετρίας, ενός πεδίου στον οποίο η OMEGA έχει επιτύχει πολλαπλές διακρίσεις,  ανέλαβε να υλοποιήσει την ιδέα του Daniels και βιομηχανοποίησε το Co-Axial concept. Θα αποτελούσε βασικό στοιχείο στην εντυπωσιακή ακρίβεια των ρολογιών της και άνοιξε το δρόμο για την πιστοποίηση Master Chronometer της OMEGA.

Η διαφυγή είναι ένα από τα πιο κρίσιμα μέρη ενός μηχανικού ρολογιού. Είναι ο εγκέφαλός του. Απελευθερώνει σταδιακά την ενέργεια του κεντρικού. Λειτουργεί σε συνδυασμό με τον ταλαντωτή, δίνοντας παλμούς για την τροφοδοσία του. Σε αντάλλαγμα, ρυθμίζεται από τον ταλαντωτή. Ο ρόλος της είναι κρίσιμος στην αναζήτηση μεγαλύτερης ακρίβειας, σταθερότητας και αντοχής σε μια κίνηση ρολογιού.

Ελβετικός μοχλός διαφυγής
Ο ελβετικός μοχλός διαφυγής, ο κανόνας για τη βιομηχανία, εφευρέθηκε το 1755 από τον ωρολόγο Thomas Mudg. Σχεδόν ασυναγώνιστη, παρά τα γνωστά ελαττώματα.

Ακόμα σήμερα – και ακόμη περισσότερο πριν από μερικές δεκαετίες – ο ελβετικός μοχλός διαφυγής ήταν ο κανόνας για τα μηχανικά ρολόγια. Χρησιμοποιείται στο 99% της ελβετικής και διεθνούς παραγωγής κίνησης. Ο μοχλός διαφυγής εφευρέθηκε πριν από 250 χρόνια από τον Thomas Mudge. Αν και έχει υιοθετηθεί παγκοσμίως, έχει ένα θεμελιώδες ελάττωμα: απαιτεί λάδι.

Η συρόμενη τριβή του καθιστά τη βέλτιστη λίπανση ζωτικής σημασίας Το πρόβλημα με τα λιπαντικά (λάδι) είναι ότι επιδεινώνονται με την πάροδο του χρόνου, θέτοντας σε κίνδυνο τη σταθερότητα των ποσοστών παρακολούθησης. Τα τελευταία χρόνια, έχουμε δει πολλές νέες αρχιτεκτονικές διαφυγής που παρουσιάζονται από μάρκες. Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά παράγονται σε μικρή κλίμακα, και το μοχλό διαφυγής παραμένει η μόνη αρχιτεκτονική που παράγεται σε βιομηχανική κλίμακα. Μέχρι που η OMEGA το άλλαξε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 με την Co-Axial διαφυγή.

σχέδιο της ομοαξονικής διαφυγής
Ένα σχέδιο της ομοαξονικής διαφυγής του George Daniels.

Πριν από περίπου 50 χρόνια, ένας από τους πιο σεβαστούς ωρολογοποιούς στον κόσμο, ο Τζορτζ Ντανιέλ, αποφάσισε να αμφισβητήσει την αδιαμφισβήτητη υπεροχή του μοχλού διαφυγής. Ο Daniels γνώριζε ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, κυρίως μειώνοντας την τριβή και προσφέροντας καλύτερη σταθερότητα με την πάροδο του χρόνου. Η λύση του – σε αυτό το στάδιο εξακολουθεί να είναι ένα πρωτότυπο και ένα θαυμάσιο κομμάτι εφευρετικότητας – ήταν η ομοαξονική απόδραση. Ακόμα και σήμερα, το πνευματικό του παιδί είναι η μόνη «άλλη» απόδραση που παράγεται σε βιομηχανική κλίμακα μαζί με την ελβετική έξοδο μοχλού.

ομοαξονική διαφυγή

Παρά την εφευρετικότητα και τα αποδεδειγμένα αποτελέσματα της συν-αξονικής απόδρασης, η εισαγωγή του στην παραγωγή δεν ήταν εύκολη. Ο Daniels ταξίδεψε στην Ελβετία σε αμέτρητες περιπτώσεις για να παρουσιάσει την εφεύρεσή του σε διάφορες μάρκες. Δυστυχώς, η βιομηχανία ρολογιών αντιμετώπιζε την επανάσταση του χαλαζία, η οποία γιορτάστηκε ως το μέλλον της ωρολογοποιίας. Όσο έξυπνος και η ιδέα του, δεν αντηχούσε στη βιομηχανία ρολογιών. Αλλά, ο Ντάνιελς επέμεινε.

Co-Axial-Escapement OMEGA
Η ομοαξονική απόδραση, όπως βελτιώθηκε από την OMEGA.

Η πρώτη εφαρμογή του Co-Axial escapement σε ένα ανδρικό ρολόι χειρός χρονολογείται από το 1974/1975 όταν ο George Daniels παρήγαγε με το χέρι τα εξαρτήματα για να ταιριάξει το Co-Axial απόδραση στο διαμέτρημα 1045 του προσωπικού του Omega Speedmaster Mark 4.5 – ένα κομμάτι ιστορίας ωρολογοποιίας , τώρα εκτίθεται στο Μουσείο Ωμέγα στο Μπίελ.

Έκανε ένα δεύτερο πρωτότυπο ρολόι (ένα λεπτότερο ρολόι χειρός), και πάλι, το παρουσίασε σε πολλές από τις πιο σημαντικές ελβετικές μάρκες. Ωστόσο, δεν ήταν μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Daniels θα βρει υποστήριξη και ένα βέλτιστο πλαίσιο για να αναπτύξει και να βιομηχανοποιήσει τη διαφυγή του με την OMEGA, μια μάρκα που έχει αμέτρητα ρεκόρ στον τομέα της χρονομετρίας (όπως εξηγείται στο ιστορικό μέρος της ταινίας μας). Ωστόσο, ο απόλυτος καθοριστικός παράγοντας αυτής της επιτυχίας ήταν η προσωπική υποστήριξη του Nicolas G. Hayek, προέδρου της μητρικής εταιρείας της Omega,

Και το 1999, η OMEGA εμπορεύτηκε τελικά το πρώτο ρολόι εξοπλισμένο με Co-Axial διαφυγή, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο στην ιστορία της ωρολογοποιίας.

Πως λειτουργεί το CO-AXIAL;

Η λειτουργία του Co-Axial εξηγείται τέλεια από τον Gregory Kissling, Επικεφαλής Ανάπτυξης Προϊόντων της OMEGA. Οι δύο λειτουργίες όλων των διαφυγών, ο ελβετικός μοχλός ή το Co-Axial, είναι το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του κιβωτίου ταχυτήτων και η λήψη και μετάδοση παλμών από το υπόλοιπο.

Σχέδιο συν-αξονικής διαφυγής

Στον ελβετικό μοχλό διαφυγής, και οι δύο παλέτες πρέπει να εκτελούν τις λειτουργίες κλειδώματος / ξεκλειδώματος και ώθησης. Αυτό συνεπάγεται μεγάλη τριβή στα δόντια του τροχού διαφυγής και στις παλέτες του πιρουνιού, και συνεπώς την ανάγκη λίπανσης. Όπως αναφέρθηκε, το κύριο πρόβλημα προέρχεται από τη σταθερότητα των λαδιών, τα οποία επιδεινώνονται με την πάροδο του χρόνου, θέτοντας σε κίνδυνο την ταχύτητα του ρολογιού. Επιπλέον, η τριβή επηρεάζει την αποτελεσματικότητα της κίνησης, η οποία καταναλώνει περισσότερη ενέργεια.

Η σύλληψη της ομοαξονικής διαφυγής είναι περίπλοκη, αλλά επιλύει το ζήτημα της τριβής, μειώνοντας την δραματικά. Αντί για 2 παλέτες, διαθέτει 5 ρουμπίνια – 4 παλέτες και 1 ρουμπίνι. Η ιδιοφυΐα του Co-Axial ήταν να διαιρέσουμε τις δύο λειτουργίες της διαφυγής, κατανέμοντάς τις σε 4 παλέτες αντί για 2.

Όπως φαίνεται παραπάνω, οι παλέτες 1 και 3 είναι υπεύθυνες για το κλείδωμα και το ξεκλείδωμα του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι άλλες δύο παλέτες, ο αριθμός 4 και ο αριθμός 2, λαμβάνουν και μεταδίδουν τις ωθήσεις στο όργανο ρύθμισης μέσω της εργασίας ισορροπίας. Χάρη σε αυτήν την περίπλοκη αλλά έξυπνη ιδέα, η τριβή μειώνεται εξαιρετικά χάρη σε μια πολύ μικρότερη επαφή στις παλέτες. Στην πραγματικότητα, αυτό σημαίνει λιγότερη φθορά στα εξαρτήματα και μειωμένη ανάγκη λίπανσης.

Ως εκ τούτου, το OMEGA Co-Axial escapement παραμένει ακριβές για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, μειώνοντας την ανάγκη για λειτουργίες σέρβις. Τα διαστήματα σέρβις έχουν επεκταθεί σε επτά ή οκτώ χρόνια σε ρολόγια με Co-Axial διαφυγή.

Ωμέγα συν-αξονική διαφυγή
Ωμέγα συν-αξονική διαφυγή Η μοντέρνα αρχιτεκτονική που χρησιμοποιείται από την OMEGA, με μέρη πυριτίου για αντι-μαγνητικές ιδιότητες.

Το 2007, η OMEGA παρουσίασε το διαμέτρημα 8500, την πρώτη κίνηση που παράγεται εξ ολοκλήρου εσωτερικά από τη μάρκα εξοπλισμένη με το Co-Axial escapement. Και το 2013, η OMEGA ανέπτυξε την πρώτη πλήρως αντι-μαγνητική κίνηση, ικανή να αντιστέκεται σε μαγνητικά πεδία έως και 15.000 gauss. Αν και η Co-Axial αρχιτεκτονική διαφυγής παρέμεινε η ίδια, αναβαθμίστηκε με νέα υλικά: σιλικόνη για την τρίχα. άμορφο κράμα για τον αμορτισέρ. πινακίδες για την ομοαξονική απόσυρση κατασκευασμένη με τεχνολογία LIGA σε νικέλιο-φωσφόρο · και κράμα Nivagauss.

Ο συνδυασμός της πρωτοποριακής συν-αξονικής απόδρασης με τις αντι-μαγνητικές ιδιότητες του κινήματος υπήρξε βασικό στοιχείο στην πορεία της OMEGA για τη δημιουργία της δικής της εσωτερικής πιστοποίησης Master Chronometer. Η OMEGA είναι η μόνη μάρκα που έχει επιτύχει ένα τέτοιο επίπεδο ολοκλήρωσης για μια «εξωτική» απόδραση, και αυτό είναι κάτι που πρέπει να επικροτηθεί

διαμέτρημα 3861
Το διαμέτρημα 3861 με ομοαξονική απόδραση και πιστοποίηση Master Chronometer, τώρα στο Moonwatch.

Αφήστε μια απάντηση