Νέα

Οδηγός για την αγορά ρολογιού στο διαδίκτυο

Αγορά ρολογιού online

Η αγορά ενός ρολογιού στο διαδίκτυο είναι συνήθως μια πολύ απλή και γρήγορη διαδικασία – υπό την προϋπόθεση ότι γνωρίζετε ακριβώς τι θέλετε να αγοράσετε και ακριβώς από πού θέλετε να το αγοράσετε. Αυτός ο οδηγός έχει σχεδιαστεί για να βοηθάει πολλούς ανθρώπους που είναι σε σύγχυση ή ακόμη και εκφοβισμένοι από τη διαδικασία καθορισμού τόσο του τρόπου επιλογής ενός ρολογιού για αγορά στο διαδίκτυο όσο και κάποιων καλών επιλογών για το πού να το αγοράσουν.

Αυτός ο οδηγός δεν θα σας πει την απόφαση του ρολογιού χειρός που είναι κατάλληλη για εσάς, ούτε πρόκειται να προτείνει ένα κατάστημα λιανικής πώλησης όπου θα έχετε την καλύτερη υπηρεσία, τιμή ή επιλογή. Αντίθετα, ο οδηγός της GoldWatches για την αγορά ρολογιών στο διαδίκτυο έχει σχεδιαστεί για να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τις διαφορές μεταξύ των διαφόρων τρόπων για ψώνια στο διαδίκτυο, καθώς και παγίδες που συχνά είναι εύκολο να αποφύγετε εάν ξέρετε τι να προσέξετε.

Διαθέσιμες πληροφορίες για τα ρολόγια

Ανάλογα με το συγκεκριμένο ρολόι που αναζητάτε, μπορεί να υπάρχουν κυριολεκτικά δεκάδες ή και περισσότερες προσφορές για το ίδιο μοντέλο ρολογιού στο διαδίκτυο ανά πάσα στιγμή, ή θα μπορούσατε να βρείτε πληροφορίες τιμολόγησης, αλλά δεν υπάρχει σαφής τρόπος για να αγοράσετε πραγματικά το ρολόι που σας ενδιαφέρει.

Το να μην κάνετε την έρευνά σας συνήθως θα οδηγήσει σε δαπάνες πάρα πολλών χρημάτων ή απλώς στην παράδοση άλλων ρολογιών που ταιριάζουν καλύτερα στις ανάγκες σας από ένα ρολόι που αγοράζετε παρορμητικά.

Όταν μιλάμε για την επιλογή του ρολογιού που θα αγοράσετε στο πλαίσιο αυτού του οδηγού,  είναι ζητήματα όπως το αν θα αγοράσετε ένα νέο ή μεταχειρισμένο ρολόι, ένα από εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο ή ένα από μη εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο δευτερεύουσας αγοράς. Ενώ θεωρητικά όλα αυτά τα ρολόγια θα πρέπει να είναι τα ίδια, δεν είναι όλα  συνοδευόμενα από χαρτιά και την αρχική τους συσκευασία, με εγγύηση και ορισμένα ελέγχονται για λειτουργικότητα πριν από την πώληση, ενώ άλλα είναι λίγο πολύ σε κατάσταση “ως έχει”.

Τιμές ρολογιών online

Τιμές ρολογιών στο διαδίκτυο

Η χαμηλότερη διαθέσιμη τιμή στο διαδίκτυο για ένα ρολόι δεν είναι πάντα η καλύτερη τιμή – αν και μπορεί να είναι. Αυτό που εννοούμε είναι ότι όταν η τιμή ενός ρολογιού είναι χαμηλότερη από τον μέσο όρο, μπορεί συχνά να σημαίνει ότι το προϊόν έχει καλλυντικά ή μηχανικά ζητήματα ή μπορεί ακόμη και να έχει κλαπεί. Αν και τις περισσότερες φορές όταν κάποιος αγοράζει ένα ψεύτικο ρολόι, ξέρει ακριβώς τι κάνει.

Με αυτά τα λεγόμενα, σίγουρα κανάλια πωλήσεων «αυτοεξυπηρέτησης», όπως φόρουμ peer-to-peer και άλλα μέρη που δεν πωλούν λιανικά, για να αγοράσετε ρολόγια στο διαδίκτυο, μπορεί να είναι επικίνδυνα για όλους εκτός από τους πιο έμπειρους συλλέκτες και αγοραστές ρολογιών.

Η δημοτικότητα του διαδικτύου για αγορές ρολογιών ξεκίνησε ως τρόπος για τους συλλέκτες να ανταλλάσσουν και να πωλούν ρολόγια μεταξύ τους. Οι μάρκες ρολογιών μικρού μεγέθους και ορισμένοι έμποροι μικρών ρολογιών άρχισαν αργότερα να εστιάζουν την προσοχή τους στο ίντερνετ ως έναν νέο τρόπο απευθείας προσέγγισης του καταναλωτή.

Οι συλλέκτες ρολογιών και αργότερα οι καταναλωτές γενικά άρχισαν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο όχι μόνο για έρευνα στα ρολόγια αλλά και για το κατάστημα σύγκρισης τιμών.

Αυτή η τελευταία χρήση της δύναμης του διαδικτύου για να προσεγγίσει το παγκόσμιο κοινό είχε αμέσως μια ανεπιθύμητη επίδραση στην παραδοσιακή αγορά ρολογιών πολυτελείας που στηριζόταν σε έναν καταναλωτή που δεν ήταν εύκολα σε θέση να μάθει τιμές. Αυτό καθιστούσε δύσκολο για τους καταναλωτές να καταλάβουν ότι οι αυξομειώσεις των τιμών ήταν απολύτως απαραίτητες ως μέρος της διαδικασίας αγοράς ρολογιών.

Αυτό που κάποτε απαιτούσε ταξίδια σε όλο τον κόσμο για να συγκρίνετε τις τιμές ξαφνικά έγινε τόσο απλό όσο μια αναζήτηση Google στο κινητό σας. Η πιο σύγχρονη αλλαγή στη διαδικασία αγοράς ενός ωραίου ρολογιού είναι η κύρια εστίαση στην τιμή από τον αγοραστή.

Η εστίαση στην τιμολόγηση άλλαξε την εμπειρία αγοράς ρολογιών για πάντα – με τον καταναλωτή να είναι κερδισμένος γενικά στο τέλος. Με αυτά, οι επίμονοι καταναλωτές μπορούν ακόμα να επωφεληθούν από την έρευνά τους και να μην υποθέσουν ότι η προσφερόμενη τιμή αντιπροσωπεύει πάντα δίκαιη αγοραία αξία. Στην πραγματικότητα, η ευκολία των online αγορών τιμών έχει καταργήσει μέρος της πολύτιμης προσωπικής διαδικασίας μεταξύ του λιανοπωλητή ρολογιών και του αγοραστή.

Μία από τις σημαντικότερες διαφορές μεταξύ της αγοράς ρολογιών στο διαδίκτυο και της αγοράς ρολογιών στα καταστήματα είναι η ανθρώπινη πλευρά της αγοράς. Όσοι θέλουν να συζητήσουν για τα ρολόγια, την καλύτερη επιλογή για αυτά, και φυσικά κάποια διαπραγμάτευση τιμών – η σύνδεση με έναν έμπορο ρολογιών θα προσφέρει την πιο ικανοποιητική εμπειρία. Αυτό δεν σημαίνει ότι η αγορά ενός ρολογιού από έναν διαδικτυακό έμπορο δεν μπορεί να προσφέρει την ίδια εμπειρία,

Πολυτελή καταστήματα ρολογιών μπορεί μερικές φορές να υποφέρουν από κακή φήμη ή και εξυπηρέτηση πελατών. Είναι αλήθεια ότι πολλοί πωλητές ρολογιών θα μπορούσαν να είναι καλύτεροι και αυτό μπορεί να τείνει να απομακρύνει ορισμένους πελάτες από την εμπειρία αγοράς ρολογιών στο κατάστημα. Τούτου λεχθέντος, προτείνουμε σε αυτούς τους αγοραστές ρολογιών να μην διαγράφουν πλήρως την αγορά ρολογιών από καταστήματα μόνο λόγω κάποιων κακών εμπειριών. Η προσωπική σχέση με έναν λιανοπωλητή μπορεί να είναι πολύ ικανοποιητική για τους συλλέκτες ρολογιών.

Δεν έχουμε διαχωρίσει σκόπιμα το κατάστημα από την εμπειρία αγοράς ρολογιών στο διαδίκτυο εντελώς, επειδή τα δύο κάποτε ξεχωριστά καταστήματα λιανικής ρολογιών συγκλίνουν γρήγορα. Καθώς τα παραδοσιακά καταστήματα πωλούν όλο και περισσότερο διαδικτυακά, οι γραμμές μεταξύ της αγοράς ρολογιών αυτοπροσώπως ή στο διαδίκτυο θα είναι όλο και πιο θολές.

Αυτό που πρέπει να θυμούνται οι καταναλωτές είναι ότι η αγορά πολυτελών ρολογιών στο διαδίκτυο θα συνεχίσει να αυξάνεται σημαντικά.

Μπορείτε να επιστρέψετε ρολόγια που αγοράσατε στο διαδίκτυο;

Θα ήταν μάλλον σοφό να θεωρήσετε ότι οι περισσότερες από τις αγορές ρολογιών χειρός σας δεν επιστρέφονται. Αυτό δεν σημαίνει ότι κανένα κατάστημα δεν δέχεται επιστροφές, αλλά δεν είναι συνηθισμένο και πιθανότατα θα βρείτε αντίδραση από τον πωλητή. Είναι καλή συμβουλή να κάνετε πραγματικά πολλές έρευνες στο σπίτι πριν δεσμευτείτε σε κάτι τόσο ακριβό όσο ένα ρολόι.

Η αγορά ενός ρολογιού  μέσω του διαδικτύου καθιστά αυτήν τη διαδικασία πολύ πιο αγχωτική.

  • Τι γίνεται αν δεν σας αρέσει;
  • Τι γίνεται αν απλά δεν ταιριάζει με τον τύπο του σώματος ή την προσωπικότητά σας, ακόμη κι αν δεν σας αρέσει το σχέδιο;
  • Τι γίνεται αν το ρολόι είναι ακριβώς αυτό που ψάχνετε, αλλά το συγκεκριμένο κομμάτι που έχετε έχει κάποια ασταθή  καλλυντικά ή μηχανικά ζητήματα.

Αυτοί είναι όλοι καλοί λόγοι για να επιστρέψετε ένα ρολόι, αλλά πολλές φορές θα μπορείτε να το κάνετε μόνο αν υπάρχει κάτι λάθος (που δεν αναφέρεται στην καταχώριση πωλήσεων) με το ρολόι που αγοράζετε.

Η αγορά ενός ρολογιού που δεν έχετε βάλει ποτέ στον καρπό σας είναι ένα στοίχημα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι πιθανότητες είναι εναντίον σας, αλλά σαν οτιδήποτε έχει σχεδιαστεί για να φοριέται – ποτέ δεν ξέρετε πραγματικά πόσο καλά λειτουργεί μέχρι να το αποκτήσετε.

Η συμβουλή εδώ είναι:  αν είναι δυνατόν, δοκιμάστε ένα ρολόι για το οποίο είστε περίεργοι από ένα κατάστημα ή από κάποιον που κατέχει ένα, πριν το αγοράσετε. Οι εικόνες στο διαδίκτυο  ή εικόνες με λαμπερό στιλ που δημοσιεύονται στα κοινωνικά μέσα είναι σίγουρα χρήσιμες – αλλά δεν αποκαλύπτουν τη φθορά σε σάς. Εκτός αν έχετε την εμπειρία να κρίνετε πολύ καλά ένα ρολόι μόνο μέσω φωτογραφιών.

Δεν είναι πολύ καλή ιδέα να αγοράσετε κάτι που δεν μπορείτε να επιστρέψετε αν δεν είστε σίγουροι ότι θα σας αρέσει.

Τοποθεσίες για να αγοράσετε ρολόγια στο διαδίκτυο

Απευθείας μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου

Μετά από μια περίοδο αντίστασης, όλο και περισσότερες μάρκες ρολογιών έχουν παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο τώρα. Για κάποιον που δεν ενδιαφέρεται να περιηγηθεί ή να περιηγηθεί στις αβεβαιότητες (αντιληπτές ή πραγματικές) της αγοράς ενός ρολογιού στο διαδίκτυο, αυτό καθιστά την αγορά ενός ρολογιού όσο πιο εύκολη γίνεται. Ενώ μάρκες όπως η Rolex δεν έχουν ενταχθεί στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είχαμε μάρκες όπως τα Omega , Panerai, IWC και Hamilton που αρχίζουν να πωλούν ρολόγια στο διαδίκτυο. Δεν είναι τυχαίο ότι μάρκες που ανήκουν σε ομάδες όπως το Swatch ή το Richemont ήταν πιο πρόθυμοι να προσαρμοστούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Προφανώς, αυτό οφείλεται στο ότι έχουν μέτοχους στους οποίους αναφέρουν και δεν μπορώ να φανταστώ ότι ακόμη και ο πιο προφανώς καταλαβαίνω μέτοχος είναι εντάξει με την παράβλεψη των διαδικτυακών πωλήσεων.

Πώληση ρολογιών σε eshop

Εξουσιοδοτημένοι έμποροι τρίτων

Υπάρχει μια σειρά από λιανοπωλητές ρολογιών τρίτων που πωλούν πολλές μάρκες ρολογιών, οι οποίοι έχουν δημιουργήσει μια διαδικτυακή παρουσία εδώ και χρόνια.  Πολλές φορές αυτά τα eshop έχουν πιστούς πελάτες, καθώς υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια.

Οι λιανοπωλητές ρολογιών μόνο στο διαδίκτυο, άρχισαν να πωλούν ρολόγια μαζί με ρούχα, αξεσουάρ και παπούτσια υψηλής ποιότητας. Αυτή είναι η πιο «παραδοσιακή» εξέλιξη των λιανοπωλητών τρίτων μερών που παίρνουν όλο και μεγαλύτερο όγκο από την πίτα του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Υπάρχουν επίσης πιο εξειδικευμένοι λιανοπωλητές τρίτων μερών στο διαδίκτυο, όπως ο τρόπος με τον οποίο η Chrono24 (συνήθως ένας ιστότοπος με καταχωρίσεις για προ-ιδιόκτητα ρολόγια) έχει συμφωνίες για την πώληση εγκεκριμένων ρολογιών από μάρκες όπως η Moritz Grossmann, η Nomos και η Porsche Design. Η Truefacet, ένας προ-ιδιοκτήτης έμπορος έχει κάνει κάτι παρόμοιο με το Brand Boutique, το οποίο τους καθιστά εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο πιο εξειδικευμένων εμπορικών σημάτων όπως HYT, Bovet και Arnold & Son.

Η γκρίζα αγορά

Με απλά λόγια, η γκρίζα αγορά αναφέρεται σε μέρη όπου μπορεί κανείς να αγοράσει αξιόπιστα πραγματικά, ολοκαίνουργια ρολόγια που πωλούνται από μη εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο. Αυτά ήταν πάντα ελκυστικά, διότι σε πολλές περιπτώσεις μπορείτε να πάρετε ένα νέο ρολόι με έκπτωση, με την ανταλλαγή συχνά να μην περιλαμβάνει εργοστασιακή εγγύηση.

Έχουμε ακούσει επίσης πολλές περιπτώσεις στις οποίες πραγματοποιείται μια συναλλαγή, ακολουθούμενη από υπερβολικά μεγάλους χρόνους αναμονής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η προμήθεια γκρι ρολογιών στην αγορά είναι, λοιπόν, σε γκρι περιοχή. Συχνά τα γκρίζα ρολόγια αγοράς έχουν υπερβολικά, αδιάθετα αποθέματα που μπορεί να προέρχονται από οπουδήποτε στον κόσμο.

Υπάρχουν πολλοί γκρίζοι έμποροι αγοράς στο διαδίκτυο και ακόμη περισσότεροι αναδυόμενοι. Παρόλο που δεν μπορούμε να μιλήσουμε προσωπικά για την εμπειρία αγοράς σε όλα αυτά τα μέρη, μπορούμε να μιλήσουμε σε γενικά θετικές συναλλαγές που έχουν κάνει οι άνθρωποι σε μερικούς από τους τεράστιους ιστότοπους της γκρίζας αγοράς όπως το Jomashop.

Δημοπρασίες eBay

Η δημοτικότητα της διαδικτυακής πλατφόρμας δημοπρασίας eBay  βοήθησε στην ενθάρρυνση της ανάπτυξης των online ρολογιών. Εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο δημοφιλή μέρη και για τα δύο -ρολόγια για πώληση και ρολόγια για αγορά. Το eBay δεν είναι τεχνικά δημοπρασία αλλά φιλοξενεί δημοπρασίες για τους χρήστες του.

Το eBay είναι επί του παρόντος η πιο αποτελεσματική πλατφόρμα για την αγορά και πώληση ρολογιών για όσους έχουν αρκετή εμπειρία για να χρησιμοποιούν με βεβαιότητα την πλατφόρμα. Το eBay θα κοστίσει επίσης λιγότερο όσον αφορά τα τέλη – τα οποία σε άλλες πλατφόρμες δημοπρασιών μπορεί να είναι πολύ υψηλότερα.

Δημοπρασίες ρολογιών στο ebay

Οι δημοπρασίες για ρολόγια έχουν γίνει όλο και πιο δημοφιλείς τα τελευταία χρόνια με περισσότερες επιλογές να είναι διαθέσιμες συνεχώς. Οι δημοπρασίες, θεωρητικά, επιτρέπουν στην αγορά να υπαγορεύει την τιμή των αγαθών, αλλά τείνει να λειτουργεί καλύτερα με σπάνια ή μοναδικά προϊόντα. Οι τιμές για τα ρολόγια που είναι εύκολα προσβάσιμες μπορεί πολύ συχνά να είναι υψηλότερες σε ιστότοπους δημοπρασίας ρολογιών από άλλους λιανοπωλητές που δεν πωλούν μέσω μορφής δημοπρασίας. Αυτό οφείλεται συχνά στη δύσκολη εκτίμηση των ασφαλίστρων αγοραστή και πωλητή που συνδέονται με τις τελικές τιμές της δημοπρασίας.

Επιπλέον, οι οίκοι δημοπρασιών που ευδοκιμούν τείνουν να το κάνουν όχι λόγω της ποιότητας των ρολογιών τους, αλλά περισσότερο λόγω του μάρκετινγκ και της εμπνευσμένης αφήγησης. Οι οίκοι δημοπρασιών (σε αντίθεση με τις πλατφόρμες φιλοξενίας δημοπρασιών όπως το eBay) τείνουν να είναι οι μεγαλύτεροι νικητές όταν πωλούν ένα ρολόι.

Οι δημοπρασίες ρολογιών χρησιμοποιούνται καλύτερα όταν το προϊόν που έχουν προς πώληση είναι μοναδικό ή αρκετά σπάνιο που δεν αναμένεται να κυκλοφορήσει άλλο κομμάτι στην αγορά. Οι καταναλωτές που ενδιαφέρονται να διατηρήσουν περισσότερο έλεγχο της τιμής που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για ένα ρολόι θα πρέπει να χρησιμοποιούν προσεκτικά τους οίκους δημοπρασιών ρολογιών.

Φόρουμ και peer to peer αγορές

Μέρη όπως το Watchuseek και το Watchrecon έχουν γίνει σημαντικοί χώροι στο διαδίκτυο για πωλήσεις και συναλλαγές ρολογιών peer to peer, καθώς και τρόπος για τους εμπόρους να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό προωθώντας τα ρολόγια τους.

Μπορείτε να βρείτε μια ποικιλία τύπων ρολογιών σε αυτούς τους ιστότοπους. Κοιτάζοντας την αρχική σελίδα του Watch Recon, υπάρχουν νέες καταχωρίσεις για ένα vintage Rolex Daytona που ζητά 105.000 $ παράλληλα με $ 50 Timex και πολλές διαφορετικές προσφορές ενδιάμεσα.

Υπάρχουν πιο εξειδικευμένα φόρουμ, όπως τα φόρουμ Omega και τα φόρουμ Rolex, τα οποία, προφανώς, εστιάζουν σε αυτές τις μάρκες (αλλά έχουν και θέματα για ομότιμες μάρκες). Φυσικά, πρέπει να έχετε λογαριασμό και κατά προτίμηση μερικές καλές κριτικές από άλλους χρήστες. Ο λόγος για αυτό είναι προφανής, διότι εάν υπήρχαν επανειλημμένα παράπονα για παραπλανητικές καταχωρίσεις ή απάτες, η φήμη των φόρουμ θα καταστραφεί.

Ειδικά καταστήματα ρολογιών

Όποιος έχει αναζητήσει διαδικτυακά ένα προ-ιδιόκτητο Rolex κατέληξε αναπόφευκτα στα Bob’s Watches που είναι ένας από τους μεγαλύτερους αυθεντικούς αντιπροσώπους της Rolexes online. Ενώ ο Bob επικεντρώνεται στο Rolex, φέρνει και άλλες μάρκες ρολογιών πολυτελείας, αλλά απέχει πολύ από το να θεωρηθεί μοναδικό-εξειδικευμένο καταστήματα ρολογιών.

Μέρη όπως το Analog Shift και το Bulang & Sons είναι δημοφιλείς και αξιόπιστοι προορισμοί για περισσότερα vintage ρολόγια. Από την άλλη πλευρά, το Crown & Caliber είναι πολύ ευρύτερο και πωλεί σχεδόν κάθε είδος ρολογιού  που μπορεί κανείς να φανταστεί.

Μία σκέψη στο“Οδηγός για την αγορά ρολογιού στο διαδίκτυο”

  1. angelos koutsis λέει:

    τρομακτική είναι και η πρόσφατη εμπειρία απο γνωστό κατάστημα της οδού Σταδίου, να προσπαθούν να πουλήσουν ρέπλικες ( θαμπά, αλλά πιστά αντίγραφα σε “πλαστική” φτηνή συσκευασία ) μεγάλης μάρκας ρολογιού ώς αυθεντικά.

Αφήστε μια απάντηση